Disciplinární komise Českého florbalu (dále jen DK) se zabývala situacemi, které vedly k červeným kartám v utkání Livesport Superligy mezi HDT.cz Florbal Vary Bohemians a Kanonýry z Kladna. Po prostudování jednotlivých případů rozhodla o zastavení disciplinárního řízení s kladenským Matějem Stůjem a klokanem z Varů Matyášem Krebnerem.
Oba florbalisté budou svému celku chybět o nadcházejícím víkendu. Odslouží si totiž jednozápasový trest za vyloučení do konce utkání. K jejich potrestání došlo ve druhé třetině utkání. Stůj byl po intervenci videa vyloučen za zákrok proti brankáři Miroslavu Kovaříkovi, o pár minut později pak zamířil ze hřiště i Krebner, který tvrdě atakoval u mantinelu Vojtěcha Bílka.
Celé odůvodnění – Matěj Stůj
DK po prostudování písemných vyjádření rozhodčích, delegáta, hráčů Matěje Stůje a Miroslava Kovaříka (HDT.cz Florbal Vary Bohemians), trenéra Michala Jedličky (HDT.cz Florbal Vary Bohemians), vyslechnutí hráče Matěje Stůje, trenéra Dušana Přívary (Kanonýři Kladno) a zhlédnutí videozáznamu z utkání dospěla k následujícímu. Ve třetí minutě druhé třetiny se Matěj Stůj ocitl s míčem na útočné polovině u mantinelu na dlouhé straně hřiště. Od mantinelu se individuální akcí uvolnil a postupoval ze strany proti brankáři Miroslavu Kovaříkovi. Tento svůj průnik zakončil střelou z hrany velkého brankoviště, kterou Miroslav Kovařík vyrazil. Matěj Stůj pokračoval ve svém pohybu přes brankoviště, přičemž svým tělem srazil Miroslava Kovaříka, který se po zákroku snažil vrátit ze sedu do základního postoje. Rozhodčí tento zákrok ihned odpískal a signalizoval vyloučení. Po následném přezkoumání situace na videozáznamu byl Matěji Stůjovi udělen trest do konce utkání. Tím celý incident skončil.
V tomto případě zákrok vyplynul z přirozené herní situace, kdy Matěj Stůj zakončil svůj průnik od mantinelu střelou na Miroslava Kovaříka, který předtím ve snaze zmenšit střelecký úhel mírně povyjel. Po vyražení střely pokračoval Matěj Stůj ve směru původního pohybu, který byl křížem přes brankoviště. Z videozáznamu je patrné, že míč vyražený Miroslavem Kovaříkem se odrážel do středu hřiště a Matěj Stůj tak svým pohybem směřoval pryč od odraženého míče. Matěj Stůj znal přesně pozici Miroslava Kovaříka z momentu své střely, přesto se při pokračování svého pohybu nesnažil změnit směr tak, aby se srážce vyhnul. Naopak v závěrečné fázi, kdy došlo ke kontaktu s Miroslavem Kovaříkem, vytočil své tělo do směru této srážky. Matěj Stůj ve své výpovědi uvedl, že po své střele nevěděl, kam se odrazil míč, a snažil se ho najít ve snaze dorazit jej do brány. DK chápe, že se hráči snaží věnovat hře a dostat se k míči v momentě, kdy by mohli mít šanci dorážet v bezprostřední blízkosti brány, hledáním míče však hráč neztrácí odpovědnost za pohyb svého vlastního těla. Z pohledu DK v tomto případě, Matěj Stůj nepřizpůsobil svůj pohyb tomu, že musel vědět, že dojde ke srážce s Miroslavem Kovaříkem. Z videozáznamu je patrné, že naopak své tělo vytočil takovým způsobem, že srážku s Miroslavem Kovaříkem zintenzivnil. V těchto situacích se brankář nemá možnost na podobný střet s hráčem jakkoliv připravit. DK zároveň konstatovala, že při samotném střetu mezi Matějem Stůjem a Miroslavem Kovaříkem došlo k nárazu do nohou a následně i do ruky Miroslava Kovaříka. V tomto případě tak byla dána nižší nebezpečnost zákroku vůči zdraví soupeře, než při úderech do hlavy, či jiných citlivých částí těla, které mohou být výrazně nebezpečnější.
Ve prospěch Matěje Stůje hovoří následující polehčující okolnosti dle bodu 5.2. DŘ, za které DK považuje fakt, že Matěj Stůj při jednání s DK plně spolupracoval a napomohl svým vyjádřením k objasnění případu, že se za svůj zákrok omluvil Miroslavu Kovaříkovi přímo na hřišti a projevil tak upřímnou lítost a dále, že nebyl v posledních dvou letech disciplinárně trestán a jeho dosavadní chování se tak dá považovat za řádné.
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem má DK za to, že v tomto případě je trest na jedno utkání vyplývající z pravidel florbalu pro Matěje Stůje dostatečným trestem. Výše popsané jednání v tomto případě nenaplňuje svou závažností žádnou z podmínek pro udělení disciplinárního trestu, uvedenou v části B Sazebníku trestů pro jednotlivce.
Matěj Stůj má na základě uděleného Trestu do konce utkání dle pravidel florbalu zastavenou činnost na nejbližší utkání v soutěži Livesport Superliga, které odehraje družstvo Kanonýři Kladno dne 12. 10. 2025 proti 1. SC NATIOS Vítkovice.
Z výše uvedených důvodů rozhodla DK v souladu s čl. 4 bodem 4.7. odst. a) DŘ o zastavení disciplinárního řízení s Matějem Stůjem.
Celé odůvodnění – Matyáš Krebner
DK po prostudování písemných vyjádření rozhodčích, delegáta, hráčů Matyáše Krebnera a Vojtěcha Bílka (Kanonýři Kladno), trenéra Michal Jedličky (HDT.cz Florbal Vary Bohemians), oddílu Florbal Vary, vyslechnutí hráče Matyáše Krebnera, trenéra Michala Klápy (HDT.cz Florbal Vary Bohemians) a zhlédnutí doložených videozáznamů z utkání dospěla k následujícímu. V deváté minutě druhé třetiny, po dlouhém výhozu brankáře družstva Kanonýři Kladno, dobíhali k mantinelu v blízkosti středu hřiště hráči Matyáš Krebner a Vojtěch Bílek. Vojtěch Bílek měl k míči o něco blíže a chtěl s ním pokračovat v běhu podél mantinelu. Matyáš Krebner při dobíhání k mantinelu narazil do Vojtěcha Bílka takovým způsobem, že Vojtěch Bílek následkem střetu s Matyášem Krebnerem narazil tělem do mantinelu a přepadl přes něj tak, že narazil nohama do spodní části tribuny. Rozhodčí tento zákrok ihned odpískali a udělili Matyáši Krebnerovi trest do konce utkání. Tím celý incident skončil.
V tomto případě zákrok vyplynul z přirozené herní situace, kdy bránící Matyáš Krebner svým pohybem navazoval pohyb nabíhajícího Vojtěcha Bílka. Z výpovědi Matyáše Krebnera vyplynulo, že se chtěl natáhnout florbalkou k míči, prohodit si ho podél mantinelu do protipohybu Vojtěcha Bílka, otočit se kolem něj tělem a jít hned do rychlého protiútoku. Z videozáznamu je však patrné, že Matyáš Krebner v tomto případě neodhadl celou situaci, zejména rychlost Vojtěcha Bílka, což způsobilo, že Matyáš Krebner, jak sám vypověděl, byl v souboji o míč později než předpokládal. Vzhledem k faktu, že se Matyáš Krebner snažil natáhnout florbalkou po míči u mantinelu, snížil své postavení a natáhl svou nohu dopředu, přesně do cesty, kudy chtěl probíhat Vojtěch Bílek. Tímto pohybem tak ve vyšší rychlosti vrazil do nohou Vojtěcha Bílka a podrazil ho směrem na mantinel. Vojtěch Bílek pak v důsledku pádu přes mantinel, který se rozpojil, udělal kotoul, po jehož dokončení narazil nohama do spodní části tribuny. DK v tomto případě nemá důvod pochybovat o tvrzení Matyáše Krebnera, že jeho záměrem bylo vypíchnout u mantinelu míč a neměl v úmyslu fyzicky konfrontovat protihráče. Způsob provedení jeho zákroku však způsobil, že ve vyšší rychlosti podrazil svého protihráče směrem k mantinelu. Dle názoru DK musí hráči během utkání hrát s dostatečným respektem ke zdraví soupeřů. V tomto případě Matyáš Krebner nedbal dostatečně faktu, že v případě vražení do Vojtěcha Bílka může svého soupeře ve značné rychlosti srazit nebezpečně vůči mantinelu a přilehlé tribuně, což mohlo způsobit Vojtěchu Bílkovi vážné zranění. Na videozáznamu vypadá pád Vojtěcha Bílka velmi krkolomně, jak však sám Vojtěch Bílek ve svém vyjádření uvedl, zákrok mu nezpůsobil žádné zranění a mohl v utkání pokračovat.
Ve prospěch Matyáše Krebnera hovoří následující polehčující okolnosti dle bodu 5.2. DŘ, za které DK považuje fakt, že Matyáš Krebner při jednání s DK plně spolupracoval a napomohl svým vyjádřením k objasnění případu, že se za svůj zákrok omluvil Vojtěchu Bílkovi přímo na hřišti a projevil tak upřímnou lítost a dále že nebyl v posledních dvou letech disciplinárně trestán a jeho dosavadní chování se tak dá považovat za řádné.
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem má DK za to, že v tomto případě je trest na jedno utkání vyplývající z pravidel florbalu pro Matyáše Krebnera dostatečným trestem. Výše popsané jednání v tomto případě nenaplňuje svou závažností žádnou z podmínek pro udělení disciplinárního trestu, uvedenou v části B Sazebníku trestů pro jednotlivce.
Matyáš Krebner má na základě uděleného Trestu do konce utkání dle pravidel florbalu zastavenou činnost na nejbližší utkání v soutěži Livesport Superliga, které odehraje družstvo HDT.cz Florbal Vary Bohemians dne 12. 10. 2025 proti Předvýběr.CZ Florbal MB.
Z výše uvedených důvodů rozhodla DK v souladu s čl. 4 bodem 4.7. odst. a) DŘ o zastavení disciplinárního řízení s Matyášem Krebnerem.
