{{flash.get().title}}

{{flash.get().body}}

Obrázek

​​​​

LEV + ČEPEL + MASKA = ČESKÝ FLORBAL MÁ NOVOU TVÁŘ

Obrázek ke článku
25. 8. 2015

Český florbal od úterý 25. srpna začíná používat novou grafickou identitu. Značka, která získala během uplynulých tří let renomé v online prostoru, tak definitivně prostoupí i do zbylých oblastí komunikace celého sportu. Novým prvkem českého florbalu se stává lev vytvořený kombinací typických tvarů florbalové čepele a brankářské masky.

„Florbal dosud neměl jasnou grafickou tvář, existovalo vlastně jen logo ČFbU. Cílem bylo vytvořit florbalovou grafickou identitu tak, aby byla jasně rozpoznatelná, viditelná a sjednocená. Celý vizuální systém je propojený i s logy elitních soutěží, aby působil opravdu komplexně,“ popsal změny prezident Českého florbalu Filip Šuman.

Proměna v Český florbal začala již v roce 2012

Postupná změna začala v online prostředí již před několika lety, kdy byla pod hlavičkou Český florbal spuštěna nová oficiální stránka na Facebooku a Twitteru. Stránka na Facebooku se záhy stála oblíbeným zdrojem informací z prostředí českého florbalu a získala také uznání od odborné veřejnosti a Českého olympijského výboru. Bylo jasné, že značka Český florbal je všem fanouškům a příznivcům florbalu velice blízká. Dalším krokem bylo spuštění nového florbalového webu, opět na adrese ceskyflorbal.cz. Změna vizuální identity je logickým pokračováním těchto kroků, jejichž cílem je sjednotit tvář českého florbalu.

Revoluce ve florbalových logotypech aneb „Kde je míček?“

Děrovaný míček je již léta jasným a nezpochybnitelným symbolem florbalu. Jako grafický prvek se však objevuje neustále dokola ve většině florbalových logotypech, a to jak u klubů, tak i soutěží a různých florbalových organizací. „Naším cílem bylo se od toho odpoutat a vytvořit jedinečný design opírající se o národní symboly a další klasické florbalové prvky, jako je typický tvar florbalové čepele či brankářská maska. Víme, že někteří možná neuvidí v identitě florbal okamžitě na první pohled, ale vzhledem k unikátnosti zpracování se velice rychle vžije,“ je přesvědčený Filip Šuman.

Nová unikátní loga mají i nejvyšší soutěže

Logotypy extraligových soutěží jsou v českém florbalu těmi nejviditelnějšími a nejčastěji používanými symboly. Jedním z požadavků bylo zajistit vizuální provázanost všech florbalových složek, tzn. i extraligových soutěží. Vznikla tak nová loga, jež zároveň unikátním způsobem zdůrazňují kategorie mužů i žen, čehož bylo docíleno použitím motivů lva a lvice.

Na nové identitě se podíleli špičkoví čeští grafici

Nová identita Českého florbalu vznikla ve spolupráci s firmou Dynamo design, která patří k předním českým grafickým studiím a vytvořilo vizuální identitu pro několik českých značek, jako jsou např. Air Bank, Akademie věd ČR či hudební festival Rock for People. O výběru vítězného návrhu rozhodla pětičlenná porota v čele s Alanem Zárubou, kreativním ředitelem televizní skupiny Nova a uznávaným odborníkem na grafický design a vizuální komunikaci.


Kompletní informace o nové tváři českého florbalu najdete na www.ceskyflorbal.cz/novatvar

Obrázek