{{flash.get().title}}

{{flash.get().body}}

Obrázek


TRÉNUJ DOMA: JAK SE ČEŠTÍ FLORBALISTÉ PŘIZPŮSOBILI NEZVYKLÝM PODMÍNKÁM?

Obrázek ke článku
12. 4. 2020

Předčasné ukončení sezony se dotklo všech florbalistů v zemi, na nezvykle volný program si museli ze dne na den zvyknout i elitní čeští florbalisté, kteří by bývali jinak bojovali v nadstavbových částech superligové sezony. Kdo si vychutnává možnost trávit více času se svými dětmi, čí jídelníček má naopak pod palcem maminka a kdo má jako florbalového sparing partnera svého čtyřnohého kamaráda?

Milan Garčar, ACEMA Sparta Praha

Každé ráno se věnuji protahování a dám si rychlou tabatu pro dobrý pocit do nového dne. Přes den ještě podle chuti dělám kliky a cvičení na břicho a přiznávám, že kdykoliv mám přes den trochu chuť, klidně se natáhnu a dám si dvacet. Florbalku jsem ale neuklidil úplně, hrajeme obíračku s dětmi na malém prostoru, který nám obývák dovolí. Po velice dlouhé době mám možnost užít si klidné a pravidelné stravování s rodinou, což je pro mě luxus. V tuhle chvíli u nás doma frčí hlavně vitamíny, hodně ovoce a zeleniny. Jako zbraň proti úplnému blbnutí mám opravování vypracovaných projektů, které posílají děti ze školy, hodně knížek, seriálů a deskové hry s dětmi.

Lukáš Bauer, Technology Florbal MB

Rozhodně se jen neválím u televize. Po týdnu nejistoty a volna jsem začal prakticky takovou předletní přípravu, abych neztratil to, co jsem natrénoval v sezoně: běhám, posiluju, dělám různá dechová cvičení a občas dojde i na brankářská cvičení. Psychicky je to náročné, 10 měsíců příprav na play-off skončilo vlastně tím nejhorším možným způsobem - nedostali jsme šanci se o titul poprat, takže teď hledám další motivaci. Zatím je to především o tom cítit se dobře a nezbláznit se.

Martin Haleš, Sokoli Pardubice

V tomto těžkém období se snažím vytěžit co nejvíce z volného času, který teď mám. Je vhodná doba dělat věci, na které není příliš času v sezoně. Každý druhý den chodím běhat a to prokládám reakčními cvičeními pro gólmany. Různé házení s balónky o zeď, o zem a všelijaké postřehovky, kde se zapojují ruce a mozek. Mám velkou zásobu cviků a cvičení od Tofiho a Víťase (Tomáš Fibiger a Roman Vítek – trenéři brankářů při reprezentaci U19 a mužů – poz. red.). Vše se snažím proložit lehkým posilováním středu těla. Samozřejmě se protahuji, což je pro gólmana důležité. Rád si zahraji společenské hry s rodinou, nebo uvařím něco dobrého na zub.

Filip Forman, FbŠ Bohemians

Můj přístup k tomuto období se liší den ode dne. Většinu dní mám něco na práci na naší zahradě, což mi velmi dobře nahradí práci v posilovně. Jinak mám samozřejmě osobní plán, který je uzpůsobený karanténě, je složený z 90 % z běhání, abych si udržel fyzičku a byl připraven na návrat do režimu. Hokejku více méně nevyužívám, jen občas když mám chuť si zastřílet, ale myslím, že to je věc, která se nevytratí a bude mi pak stačit týden a dostanu to zase do ruky. Co se týče jídla, tak si nemůžu stěžovat, moje mamka je skvělá kuchařka a každý den máme něco skvělého/zdravého. A samozřejmě všem doporučuju i nějaký odreagování – u mě je to Fortnite, u kterého pár hodin strávím.

Filip Langer, Tatran Střešovice

V aktuální situaci trénování není úplně jednoduché, ale najít cestu jde vždycky. Bydlím kousek od přírody, takže si moc rád chodím zaběhat. Posilovnu nahrazuji posilováním s vlastní váhou, případně s improvizovaným závažím. No a na florbalce je to hodně volný styl, šmrdlání v pokoji, garáži nebo na zahradě.

Obrázek