{{flash.get().title}}

{{flash.get().body}}

Obrázek

NÁVŠTĚVNOST TIPSPORT SUPERLIGY STOUPÁ, VÉVODÍ PARDUBICE

Obrázek ke článku
13. 1. 2018

V nejvyšší mužské soutěži bylo k pátku 12. ledna odehráno 133 utkání, tedy o jeden více než v základní části v ročníku 2016/2017. Aktuální návštěvnost soutěže výrazně převyšuje čísla ze sezony minulé a ukazuje rostoucí zájem fanoušků o elitní mužský florbal.

Již nyní je jasné, že základní část Tipsport Superligy navštíví nejvíce fanoušků v historii. Již po odehrání srovnatelné porce utkání s minulou sezonou překlenul celkový součet diváků poprvé hranici 50 000.

Díky aktivitě a dlouhodobému úsilí superligových oddílů v oblasti práce s fanoušky se daří realizovat  úspěšné akce a projektová utkání jako např. Open Air, utkání v hokejových arénách, školní utkání či kvalitně uspořádaná televizní utkání. Je však klíčové, že roste i střední hodnota (medián) divácké návštěvnosti o , která ukazuje na dlouhodobý stav zájmu o florbal očištěný o extrémně nízké i vysoké návštěvy. Tato průměrná hodnota je vyšší dokonce o 20% oproti minulé sezoně, což značí, že superligová utkání se i díky novým fanouškům těší pravidelně vyššímu zájmu.

Lídrem návštěvnosti jsou Pardubice

Aktuální průměr návštěvnosti je téměř 400 diváků, což znamená více než 9% nárůst průměrné návštěvnosti celé soutěže. V mnoha halách v České republice již superligová utkání blíží limitům divácké kapacity, a tak i pro budoucí rozvoj bude klíčové pracovat na zajištění hal s dostatečným diváckým komfortem a kapacitou.

Celkem 4 kluby Tipsport Superligy vystoupaly v rámci průměrné návštěvnosti nad hranici 500 diváků. Lídrem celé soutěže je Sokol Pardubice, který nejen díky projektu v hokejové aréně a také velmi nadějně rozjeté sezoně dosahuje na aktuální průměr 686 diváků, přestože domácí bilance včetně prodloužení čítá 6 vítězství a 4 porážky. Druhým nejnavštěvovanějším klubem je nováček z České Lípy, který se přibližuje hranici 600 diváků a potvrzuje tak pověst klubu s vysokým fanouškovským zájmem. Na třetím místě návštvěnosti se nachází Mladá Boleslav s průměrem 558 diváků, přes hranici 500 se ještě vyšvihlo FbŠ Bohemians. Naopak na druhém pólu tabulky návštěvnosti nalezneme dvojnásobného mistra z Chodova (255 diváků), Tatran Střešovice (227 diváků) a tabulku uzavírá FBC Ostrava s 201 diváky. 

Kompletní přehled divácké návštěvnosti naleznete v tabulce níže, případně je možné filtrovat v kompletní tabulce soutěže zde.

Tabulka Tipsport Superligy po 19. kole s návštěvností
Z projektu soutěže již rozdělen 1 mil Kč

V rámci sezony 2017/2018 již bylo v 7 utkáních překročena hranice 1 000 diváků na superligovém utkání, nejvyšší návštěvu zaznamenaly Pardubice během utkání v hokejové aréně, na které přišlo 2 222 diváků. Bohemians dokázaly dokonce na tři svá domácí utkání přilákat více než 1 000 diváků, nejvíce na speicální Open Air utkání, následně na školní a TV utkání v prosinci na Podvinném mlýně. České Lípě se povedlo na obě utkání na zimním stadionu taktéž přilákat vysoké návštěvy, zbylá dvě utkání jsou rozdělena mezi již výše zmíněné Pardubice a Mladou Boleslav.

Vzhledem k rozšíření Tipsport Superligy, a s tím spojeným zvýšeným počtem utkání, se na návrh Komise elitního florbalu a medializace podařilo navýšit Projekt soutěže, který odměňuje kluby na základě jejich práce s fanoušky. V letošní sezoně již bylo rozděleno mezi oddíly více než 1 milion Kč, tedy o více než 200 000 Kč více než za celou základní část v sezoně 2016/2017. 

Tabulka soutěže
Obrázek