Nejlepší marketingové projekty Livesport Superligy 2022/23

Míčky na hřišti (ilustrační foto) | foto: Matyáš Klápa/Tatran Střešovice

Již pojedenácté byly vyhodnoceny nejlepší marketingové projekty družstev z Livesport Superligy. Kluby měly možnost přihlásit své projekty do soutěže hned v několika kategoriích. Úlohu hodnotitele na sebe vzal zkušený marketér Vilém Franěk, který stojí nejen za úspěchem Univerzitní hokejové ligy, ale podílí se také na mnoha projektech napříč nejen sportovním marketingem.


Nejlepší speciální projekt

V kategorii nejlepší speciální projekt uspěl nejlépe střešovický Tatran s benefičním turnajem, při němž se vybralo více než čtvrt milionu na podporu Ústřední vojenské nemocnice. Speciální turnaj, který se odehrál v prostorách Stodola Arény ve Střešovicích, přivítal celou řadu známých osobností nejen ze světa sportu. Pro klub pak měl významný přesah i z partnerského pohledu. Jedním z cílů totiž bylo vybudování nových akvizic spojených s posílením těch aktuálních. Samotný projekt si získal skvělé ohlasy nejen po skončení, ale i před ním. Původně stanovenou kapacitu 24 týmů se povedlo překročit a to byl ještě klub nucen tři účastníky z kapacitních důvodů odmítnout.

Tím primárním však byla podpora dobrého účelu, přičemž vybrána byla ÚVN a vybraný dar, který pětinásobně překročil stanovenou cílovou částku, putoval na podporu péče pro seniory. "Za mě se jedná o účinné spojení dobročinného projektu a potenciálních partnerů klubu skrze turnaj pro všechny," shrnul v krátkosti to, proč byl Tatran na prvním místě Franěk.

Za sebou nechali Střešovičtí boleslavskou Remobil Game, která navazuje na projekt udržitelnosti prorůstající stále více i mezi samotné oddíly a rozlučkový zápas pražské Sparty Gary Game, při němž se loučila s kariérou jedna z ikon českého florbalového světa Milan Garčar.

1. Tatran Střešovice - Benefiční turnaj pro ÚVN (vybráno 250 K)
2. Předvýběr.CZ Florbal MB - Remobil Game
3. ACEMA Sparta Praha - Gary Game

Nejlepší partnerská aktivace

Stejná trojice se přihlásila také do kategorie nejlepší partnerské aktivace. Tentokrát uspěla Sparta se zapojením partnera Porsche Praha-Prosek. Pražský celek spojením s partnerem získal podporu v podobě vozidla pro účely klubu, ale i pro vybrané členy mužského A-týmu. Partnerství se navíc Spartě povedlo vhodně provázat celou sezonou od vizuálů, přes speciální Porsche Game, kde mohli diváci vyhrát opravdu hodnotné ceny (zapojilo se jich více než 350), až po celosezonní soutěž o limitovaná trička, která nechal klub ve spolupráci s Porsche vytvořit. Nechyběla ani prezentace vozů před UNYP Arenou.

Partnerství má navíc přesah i mimo florbalové mantinely. V polovině června uspořádala Sparta přímo v areálu partnera na Proseku speciální Porsche Floorball Day, který tak propojil nejen zaměstnance partnera s florbalem, ale měl přesah i směrem k široké veřejnosti. "Promyšlená celoroční komunikace s hezkým zapojením partnera do každodenního života v klubu. Porsche Game a limitované triko za účast na utkáních jsou za mě hezkou třešničkou na dortu," komentuje Franěk.

Druhé místo mezi nejlepšími partnerskými aktivacemi vybojovala Mladá Boleslav za zapojení svého titulárního partnera společnosti Předvýběr.CZ, třetí pozice patří Tatranu a jeho ponožkám pro dobrou věc, které jsou spojené s populárním Klubem pánů z Ponožkovic.

1. ACEMA Sparta Praha - Porsche Praha-Prosek
2. Předvýběr.CZ Florbal MB - Předvýběr.CZ
3. Tatran Střešovice - Ponožky pro dobrou věc (Ponožkovice)

Nejlepší kampaň

V rámci nejlepší kampaně přišly za uplynulou sezonu na florbalové ústředí dvě přihlášky. První příčku vybojovala mladoboleslavský refresh v čele s novou sadou modrých dresů a heslem "život není černo-bílý, život je černo-modro-bílý". Na druhém místě skončila Tatran TV, která divákům přináší pohled do zákulisí úřadujícího superligového šampiona.

Boleslavští chtěli do svého vizuálního stylu vtisknout více modré barvy, což se jim povedlo prezentovat i ve speciálním videu, které odráží výše zmíněný slogan. Nová barevně odvážnější sada dresů byla prezentovaná při televizním utkání s Bohemians, a to i divákům přenosu ČT sport. S kampaní souvisela i proměna grafik na sociálních sítích a nová kolekce merche. "I když jsem velký fanda Tatran TV a držím palce s přechodem na placenou sekci a těším se na výsledky, tak mi vždycky dělá radost, když někdo nad aplikací nového vizuálu přemýšlí, takže tady musím dát Bolku na 1. místo," popisuje srovnání Franěk.

1. Předvýběr.CZ Florbal MB - Refresh v čele s novou modrou sadou dresů.
2. Tatran Střešovice - Tatran TV

Nejlepší divácký zážitek

V této kategorii bojovala trojice celků s tématem, které se váže k uplynulému play-off, ve kterém se týmům povedlo nalákat do hal celou řádku fanoušků, kteří tvořili vynikající atmosféru. Finální pořadí bylo velmi těsné, avšak Bohemians s Tatranem předčila Mladá Boleslav. Středočechům se povedlo vyprodat halu, a to v online předprodeji, takže fanoušci se nemuseli tlačit u vstupu, ale pohodlně se usadili a užili si skvělou bitvu doplněnou atraktivním doprovodným programem. Boleslav byla jedním z průkopníků online ticketingu, který u ní funguje už šest let a její příznivci jsou tak zvyklí kupovat si vstupenky z pohodlí domova.

Není to ale jen jediný bod, který přispěl k vítězství v kategorii, se vším souvisí i pravidelně organizovaný speciální program pro diváky v hale, aby se tito co nejvíce bavili. Play-off pak bylo jen třešničkou na dortu. Na všech třech semifinálových zápasech v Městské sportovní hale bylo přes 750 fanoušků. S průměrem více než 650 diváků na utkání tak byla Boleslav nejnavštěvovanějším celkem v play-off. "Online ticketing spojený s dlouhodobou prací s fanoušky. Tato kombinace znamenala, že Bolka byla nejnavštěvovanějším klubem v play-off. Dobrá práce týmu v Mladé Boleslavi," ocenil Franěk.

1. Předvýběr.CZ Florbal MB - Play-off 2023
2. FbŠ Bohemians - Play-off 2022/23
3. Tatran Střešovice - Hudera Game vol. 2 (5. semifinále Livesport Superligy)

Nahrávám

Vyhledávání

Ceskyflorbal.cz

E-mail

Jméno

Příjmení

Datum Narození

heslo

heslo pro kontrolu

Souhlasím se zpracováním osobních údajů

Chci odebírat newsletter a nabídky Českého florbalu

Nebo

Zapomenuté heslo

K ZASLÁNÍ ODKAZU KE ZMĚNĚ HESLA JE NUTNÉ SPRÁVNÉ VYPLNIT E-MAIL, KTERÝ JSTE UVEDLI PŘI REGISTRACI.

Zadejte E-mail

Vzpomněl/a jste si?

Ještě nemáte účet

Zaregistrujte se